Últim dia de classe

La regla de les 3R, va ser el tema de la primera exposició. On ens vam explicar en primer lloc què era cada concepte: Reduir-Reutilitzar-Reciclar. 

Després, es van centrar en el seu treball de camp, i ens van mostrar una entrevista a una xiqueta de 4 anys per a si coneix alguns conceptes sobre el reciclatge. També ens van mostrar un altre video on vam vore com funcionen les màquines d'una empresa que es dedica a crear aquestes amb la finalitat del reciclatge dels residus. I vam poder vore el seu funcionament. 

A més, van realitzar qüestionaris, a alumnes/as de primària, secundària, de Formació Profesional i de la universitat. On van realitzar preguntes com, si reciclen, quins són els envasos que més reciclen, i als alumnes també se'ls va preguntar si a l'àmbit educatiu se'ls va ensenyar a reciclar. 

També van preguntar a mestres si a les escoles on treballen hi ha contenidors per a reciclar i si fan excursions, xarrades o activitats similars per a treballar el reciclatge. 

Per últim ens van comentar la seua unitat didàctica i ens van explicar 3 de les que van realitzar. Per a la primera activitat van crear una presentació on expliquen de forma lúdica i divertida per a què serveixen els diferents contenidors. I una altra activitat és crear un mural on estiguen els contenidors dibuixats i la mestra/e repartirà diferents residus per a que els xiquets/etes sàpiguen ubicar on va cadascú.

Finalment, vam fer un Kahoot per a comprovar si ens hem assabentat del tema.




La segona exposició va tractar sobre el cicle de l'aigua. Primer van explicar els antecedents de l'ús de l'aigua de forma històrica. I també la distribució de l'aigua, on ens van mostrar una data que diu que el 87% dels alacantins/es es resisteix a beure aigua de l'aixeta.

A més, vam tindre un xicotet debat sobre la diferència de l'aigua de les aixetes segons la ubicació.



Respecte al treball de camp, van realitzar diverses consultes, tant a adults com a xiquets i xiquetes. I van realitzar preguntes com si tanquen l'aixeta quan no la estan utilitzant. i si estarien d'acord amb la posada d'una multa per a aquelles persones o llars que estalvien els límits d'aigua respecte a les necessitats de cadascú.

A continuació ens van explicar una experiència personal d'una de les integrants del grup a les seues pràctiques. I com va anar una dona a donar una xarrada i a fer diverses activitats per a la conscienciació de l'utilització adequada de l'aigua i el seu procés. I després van realitzar l'experiment que va realitzar aquesta dona al centre escolar però de manera un poquet adaptada.

L'experiment consistia en veure la funció que fan les depuradores, a través d'una ampolla tallada on havia dins, d'una banda sorra i d'altra vegetals, i per la part del tap una gassa per tal que fera de depuradora, i l'aigua van vore com encara que eixia un poquet bruta perquè aquests és només una part del procés de depuració, però eixia prou més neta que l'aigua de la ampolla.

A continuació podem vore el video sobre l'experiment:




Després es van centrar en la proposta didàctica, i van treballar a més de l'experiment abans mostrat, altres activitats com "el camí de l'aigua" on treballen la fase de distribució de l'aigua, i faran un sistema de canonades propi reciclant diversos materials.

I finalment ens van mostrar un video sobre la cura de l'aigua, i vam fer el respectiu debat sobre la exposició.

És molt important tractar a l'escola aquests aspectes i intentar que els xiquets i xiquetes prenguen consciència d'açò, ja que moltes families no solen tractar aquests temes a casa per això podem intentar solucionar-lo el màxim possible a través de l'escola. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Presentació